Sigaranın akciğer kanseri, başta olmak üzere bir çok ölümcül ve tedavisi olmayan hastalığa yol açtığını çok iyi bildiğinize şüphemiz yok. Sigara sizi öldürüyor, bunu da biliyorsunuz. Ama sigaraya bağlı hastalıkların oluşmasının yıllar aldığını bu sebeple de daha zamanınız olduğunu, size bir şey olmayacağını düşünüyorsunuz. Zaten kötü şeyler hep başkalarının başına gelir, değil mi?

Yanlış! Dünyada her yıl 5 milyon insan sigaraya bağlı hastalıklardan dolayı ölüyor. Sigara içmeye devam ettiğiniz müddetçe sadece bu istatistiklere bir ilave olacaksınız, başka ihtimal yok!

Kişi sigaradan bir nefes çekince tütünün yanması ile açığa çıkan nikotin akciğerlerinden kana karışır. Nikotin vücudun işleyişi, özellikle de haz alma sistemleri için çok önemli olan kimyasal maddeleri (asetilkolin, serotonin, endorfin, enkefalin, adrenalin) taklit ederek onların etkilerini artırır yada azaltır. Böylece vücut nikotinin etkilerine alıştığı ve bağımlı olduğu için devamlı kanda nikotin bulunmasını ister. Bu da kişinin devamlı sigara içmesini zorlar. Akupunktur tedavisi sırasında vücudun belli bölgeleri uyarılarak nikotin benzeri etki meydana getirilir. Böylece vücut nikotine ihtiyaç duymaz. Buna ilaveten duyu sistemine inhibisyon yapılarak sigaraya karşı tiksinti oluşturulur. Akupunkturun sigara bırakmadaki bu kuvvetli etkileri kognitif psikoteropötik yöntemler ile desteklenir. Böylece kişilerin sigara bırakma konusundaki kararlılığı ve bu süreç sırasındaki uyumu güçlendirilmiş olur.

Bıraktığınız Anda: Sağlığınız düzelmeye başlar. Artık kıyafetlerinizde, eşyalarınızda, arabanızda yeni sigara yanığı oluşmayacaktır.
20 Dakika Sonra: Kan basıncınız (tansiyonunuz) normale doğru düşmeye başlar. Elleriniz ve ayaklarınızın ısınmaya başladığını hissedersiniz.
8 Saat Sonra: Kanınızdaki zehirli bir gaz olan ?Karbon Monoksit? normal seviyesine iner.
24 Saat Sonra: Kalp krizi geçirme riskiniz azalmaya başlar. Nefesiniz daha az daralır. İçmediğiniz her paket için, bir paket sigara parası kazanmış olursunuz.
2-3 Gün Sonra: Tat ve koku alma duyularınız normale döner. Cildiniz daha canlı gözükmeye başlar. Kendinizi daha dinamik, enerji dolu hissetmeye başlarsınız. Aileniz ve arkadaşlarınız daha mutludur.
1 Hafta Sonra: Neşeniz artar, kendinzi daha iyi hissetmeye başlarsınız. Gerginliğinizin azaldığını hissedersiniz.
2 Hafta Sonra: Kan dolaşımınız güçlenmeye başlar. Akciğer fonksiyonlarınız artar.
1-9 Ay Sonra: Sigaraya bağlı öksürükler azalır. Havayollarını döşeyen hücrelerin yüzeyindeki küçük tüycükler (silyalar) tekrar hareketlenmeye başlar. Böylece akciğerlerinizdeki temizlik faaliyetini geri kazanmış olursunuz. Enfeksiyon riskiniz azalır.
1 Yıl Sonra: Kalp krizi geçirme riskiniz sigara içenlerin riskinin yarısnına iner. Eskiden içtiğiniz sigaranın miktarına ve markasına göre değişmekle birlikte 1500 TL kadar para tasarruf etmiş olursunuz. Artık sigaranın kölesi değilsinizdir.
5 Yıl Sonra: İnme (felç) geçirme riskiniz sigara içmeyenlerle aynı seviyeye geriler.
10 Yıl Sonra: Akciğer kanseri riskiniz sigara içenlerin riskinin yarısına iner.
15 Yıl Sonra: Kalp krizi geçirme riskiniz sigara içmemiş kişilerin seviyesine iner.

Sigara içen kişiler, içmeyenlere göre ortalama 10 yıl daha erken ölmektedirler.
Sigara içenlerde kronik bronşit, amfizem gibi hastalıklardan ölüm oranı, sigara içmeyenlere göre 2.5 kat fazladır.
Akciğer kanserlerinin %90'ı sigarayla ilgili olup, sigara içmeyenlere göre riskleri 15-20 kat yüksektir.
Sigaraya bağlı bir çok hastalık hızlı ölüm ile sonuçlanmaz. Örneğin KOAH hastaları ölmeden önce yıllarca çok eziyetli ve rahatsız edici bir hastalık dönemi yaşarlar.
Tütün zehirli bir bitkidir. Zehiri ise nikotindir. Tütün bitkisi nikotin zehirini kendini zararlı haşereye karşı korur. Zararlı haşereler nikotin zehiri içeren tütün bitkisi yapraklarını yemezler.
Sigara içmeye erken yaşlarda başlayanların daha uzun süreler sigara içtikleri görülmüştür. Bu kimselerin sigaraya bağlı zararlardan ölme ihtimalleri de çok yüksektir.

Hala sigarayı bırakmakla ilgili tereddütleriniz mi var? Lütfen "Ücretsiz Sigara Bırakmaya Hazırlık Terapi Seansımıza" katılmak için aşağıdaki form aracılığı ile ya da iletişim sayfamızdaki bilgilerimiz ile bizimle irtibat kurunuz.

Ad Soyad:

Meslek: