Oksijen gazı 2 molekül oksijen atomunun yan yana gelmesi ile oluşur. Ozon gazı ise üç molekül oksijen atomunun özel şartlarda reaksiyona girerek birleşmesi ile oluşur. Yani ozon gazı aslında oksijenden başka bir şey değildir. Ama oksijene göre ozon daha kuvvetli ve daha aktiftir. Normal atmosfer havasında ozon gazı bulunur. Ama miktarı azdır. Oysa deniz kenarı, ormanlık alan gibi yerlerde, havadaki oksijen miktarı artar. (Bu sebeple bu gibi yerlere gidince rahatladığımızı, yenilendiğimizi hissederiz.)

Ozon gazı tıbbi amaçla hastaya ihtiyaca göre farklı biçimlerde uygulanabilir. Tedavi edilmesi istenen hastalığa göre değişmekle birlikte en etkili uygulama yolu kan yolu ile olanıdır. Bu yöntemde vücuttan bir miktar (100cc.) kan alınır. Alınan kan özel bir cihazdan elde edilen ozon gazı ile yıkandıktan sonra vücuda geri verilir. Bu işlem hastalığa göre değişmekle birlikte ortalama 10 seans uygulanmaktadır. Bunun dışında cilt ve deri enfeksiyonları ile iyileşmeyen yaraların tedavisinde de ozon gazından faydalanmak mümkündür. Ozon klordan çok daha kuvvetli bir mikrop öldürücüdür. Torbalama yöntemi ile haricen deriye uygulanarak birçok enfeksiyonu ortadan kaldırabilmektedir.

Kan yolu ve harici uygulamanın dışında ozon gazı tıbbi olarak kulaktan, burundan, makattan, hasarlı bölgeye direk kas içine de uygulanabilmektedir.

Ozon kanın oksijen taşıma kapasitesini arttırması, hücre yenilenmesini teşvik etmesi, hem ağrı kesici hem de antienflamatuar etkisi, birçok mikrop, virüs, mantar ve diğer mikroorganizmalar üzerine olan öldürücü etkisi sebebi ile pek çok hastalığın tedavisinde çok faydalıdır. Bu sebeple her ne kadar ozon tedaivisini bir liste ile sınırlamak doğru olmasa da, aşağıda ozon tedavisinin en sık kullanıldığı durumlar sıralanmıştır:

Romatizmal Ağrılar Migren
Kronik Yorgunluk Bel Ağrısı
Kanser Hastaları Hepatit A,B,C
İyileşmeyen Yaralar Uçuk, Zona, Kolit
Anti-Aging (Gençleşme) Deri ve Tırnak Mantarları
Diz Ağrısı (Kireçlenme) Dolaşım Bozuklukları
Cinsel Fonksiyon Bozuklukları Astım, KOAH
Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Alerjik Rinit (Nezle)
Dolaşım Bozuklukları Felç, İnme
Damar Tıkanıklığı Baş dönmesi

Ozon tedavi hakkında gerekli bilgi birikimine sahip hekimler tarafından uygulandığı müddetçe ozon tedavisi tamamen zararsız ve kesinlikle yan etkisizdir.

1. Ozon beyaz kan hücrelerinin(1) üretimini artırır. Böylece bağışıklık sistemimiz güçlenir; enfeksiyon hastalıklarına ve kansere yakalanma riskimiz azalır.

2. Ozon uygulamasından sonra kan oksijen seviyesi uzunca bir süre yüksek düzeyde kalır.

3. Ozon uygulaması kan interferon(2) seviyesinde belirgin biçimde artışa yol açar. Gamma interferon ozon uygulaması ile 4-9 katına kadar artabilir.

4. Ozon uygulaması TNF(3)(tümör nekroze faktör) yapımınırı artırır.

5. Ozon IL-2(4) sekresyonunu uyarır, artırır.

6. Düşük konsanrasyonlarda bile ozon birçok bakteriyi öldürür. Bir bakteri hücresinin metabolizması insan hücresinin ancak 1/16?sı kadardır. Bir çok bakteri katalaz gibi anti-oksidan enzimler üretemezler. Çok az bakteri %2?lik ozon konsantrasyonu olan bir ortamda hayatta kalabilir.

7. Ozon tüm mantarlara karşı ölümcül etiklidir. Bunlara sistemik kandida albikans, madura ayağı (ayak mantarı), küfler ve mayalar da dahildir.

8. Ozon virüslere karşı birçok farklı yoldan etkilidir. Ozon virüslere doğrudan ?saldırır?. Bir virüsün oksidasyona en hassas yeri reproduktif yapısıdır. Bu yapı virüsün hücreye giriş anahtarıdır. Reproduktif yapının inaktive olması ile virüs aslında ?ölü? sayılır. Zira virüsler bir başka hücre içine girmeden çoğalamazlar, hastalık meydana getiremezler. Önceden virüsle enfekte olmuş hücrelerin de ozona karşı bir zaafiyeti vardır. Virüs enfeksiyonunun yol açtığı metabolik sonuçlardan dolayı hücreler ooznola başa çıkacak, kendilerini tamir edecek enzimleri üretemezler.

9. Ozon anti-kanserojendir; yeni doku oluşumunu engeller. Çünkü hızlı bölünen hücreler önceliklerini bölünme enzimleri yerine kendilerini ozondan koruyacak enzimleri üretmeye verirler. Kanser hücreleri de hızlı bölünen hücrelerdir ve ozon tarafından bölünmeleri yavaşlatılır, oluşumları engellenir.

10. Ozon arteriyal plakları okside eder. Böylece damar tıkanıklıklarının temizlenmesine yatkınlık oluşturur.

11. Ozon kırmızı kan hücrelerinin fleksibilite ve elastikiyetini artırır. Fleksibilitedeki bu artış ozon uygulamasından günler hatta haftalar sonra bile kan oksijen seviyelerinin yüksek kalmasını sağlar.

12. Ozon sitrik asit siklüsunu (TCA yada Kreb?s siklusu) hızlandırı. Bu karbonhidratların enerjiye çevrilmesinde çok önemli bir adımdır.

13. Ozon anti-oksidan enzim sistemini daha etkili hale getirir.

14. Ozon petrokimyasalları degrade eder.

(1) Beyaz kan hücreleri: Vücut savunmasında yer alırlar. Bakterilere, virüslere, parazitlere, kanser hücrelerine ve vücudumuz için her türlü yabancıya karşı etkilidirler.
(2) İnterferon: Vücut hücrelerinin çoğunluğunca sentezlenen ve bakterilere, parazitlere, virüslere ve tümör hücrelerine karşı etki gösteren bir proteindir.
(3) TNF: Birçok hücre tarafından salgılanan ve tümör hücrelerinin yıkımını sağlayan bir proteindir.
(4) IL-2: Özellikle Th1 kodlu beyaz kürelerden salgılanan, T hücre yanıtında gelişmeyi ve farklılaşmayı uyaran, immünoterapide kanser ya da doku nakli hastaları için kullanılabilen bir proteindir.